Zboží

Posilovač řízení

Méně námahy

Abychom mohli s vozidlem zatáčet, tak nejčastějším řešením je takové, že natáčeny jsou kola na přední nápravě. Ještě lepších výsledků se dosahuje, když jsou natáčeny nápravy i zadní, protože díky tomu uděláme pomyslnou kružnici na menším poloměru. Setkat se s takovou variantou můžeme u velkých nákladních vozů k vožení nadměrného nákladů.

klasický automobil

Řízení může být řešeno tak, že otáčením volantu se tento pohyb přenáší do převodovky řízení. Zde se přes ozubený hřeben otáčivý pohyb převádí na posuvná a hřebenové řízení tak hýbe s řídícími tyčemi na jednu či druhou stranu. Díky tomu se těhlice a s nimi i kola otáčí na jednu či druhou stranu přes čepy. S takovým řešením se setkáme velmi často, protože je to ověřený fungující způsob, u kterého se nemáme čeho obávat. Aby však řízení bylo pohodlnější a nebyla potřeba tak velká síla k otáčení volantu, tak se využívá posilovače řízení.

Snadnější ovládání

Dříve u osobních vozů nebyli posilovače samozřejmostí a mnohdy bývali volanty s větším průměrem, než jsou dnes, abychom se právě tolik nenadřeli. Samozřejmě záleželo na tom, jakou hmotností byla zatížena přední náprava. Dnes už se i do běžných vozů montují posilovače, takže volantem hýbeme pohodlně i jednou rukou. Samozřejmě posilovač nemůže pomáhat přehnaně, abychom měli jistou odezvu.

volant Mercedes

Jestliže máme ve voze posilovač řešený hydraulicky, tak v něm pochopitelně proudí kapalina. O její dodávku se stará čerpadlo hnané řetězem a žene jej na jednu či druhou stanu pístu, podle toho, kam točíme. Když se nám porouchá čerpadlo, tak jsme nahraní, protože bez kapaliny pod určitým tlakem nebude systém fungovat. Jestliže se Vám to stane na VW, Škodě či Seatu, tak můžete využít dílu 6r0423156c. Díl je dostupný skladem, přičemž je to zánovní díl. Díky němu si zase budete moci užívat snadného řízení.

Mohlo by se vám také líbit...